آموزش اینستاگرام به زبان ساده 2024-09-28

آموزش اینستاگرام از صفر تا صد تصویری و کامل فرادرس مجله‌

ما در مقاله‌ی ساخت کانال در اینستاگرام، به طور کامل مراحل ایجاد یک کانال در اینستاگرام را آموزش داده‌ایم تا به کمک آن بتوانید به‌راحتی یک کانال با دنبال‌کنندگان بسازید. گزینه‌ی Edit (ویرایش) محدودیت زمانی دارد و صرفاً تا ۱۵ دقیقه پس از ارسال پیام، می‌توانید از آن استفاده کنید. درصورتی‌که این بازه‌ی زمانی سپری شود، تنها می‌توانید با ضربه‌زدن روی گزینه‌ی Delete for you (حذف برای شما) در همین منو، پیام ارسال شده را به‌صورت یک‌طرفه پاک کنید. استوری در مقایسه با پست و ریلز، دردسر کمتری دارد و شما می‌توانید تا ۱۰۰ استوری را در یک شبانه‌روز به‌صورت پشت‌سرهم ارسال کنید. شما با ساخت استوری جذاب در اینستاگرام، تعامل خود را با دنبال‌کنندگان افزایش می‌دهید.

با لمس علامت موشک در اینستاگرام می‌توانید به بخش دایرکت مراجعه کنید و از آن طریق اقدام به ارسال پیام به مخاطبان خود کنید. ✅ اکانت یا Account یک واژه‌ی انگیسی است و معنی حساب را می‌دهد. به حساب کاربری در اینستاگرام، اکانت و یا پیج گفته می‌شود.

گزینه Edit Placements را انتخاب کنید و در قسمت available platforms اینستاگرام را انتخاب کنید در غیر اینصورت تبلیغ شما تنها در فیسبوک به نمایش در خواهد آمد. اول از همه اینکه عکس خوبی بگیرید که در قسمت قبل در مورد گرفتن عکس خوب توضیح داده شد؛ زیرا هر مقدار ویرایش نمی‌تواند یک عکس بد را درست کند. تا حالا برایتان سوال پیش آمده است که برخی عکس‌ها چطور بسیار خوب به نظر می‌رسند؟ جواب سوال شما در ویرایش و ادیت عکس است. ویرایس تصاویر تنها چند دقیقه طول می‌کشد؛ اما تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت عکس می‌گذارد . خوشبختانه ابزارهای داخلی خود اینستاگرام فیلترها و ویژگی‌های خوبی را در اختیار شما می‌گذارد.

برای ارسال یک تصویر یا ویدیو به شکلی سریع و بدون نیاز به باز کردن صفحه مکالمه، روی Camera در سمت راست تمام پیام‌هایی که درون اینباکس لیست شده‌اند بزنید. انتخاب کنید که می‌خواهید اکانت جدیدتان با شماره موبایل ایجاد شود یا با یک ایمیل آدرس. با کلیک روی گزینه Phone می‌توانید شماره موبایل را وارد کنید و با کلیک روی گزینه Email، ایمیل آدرس را. بعد از اینکه کار به پایان رسید گزینه Next را بزنید. برای اینکه آموزش اینستاگرام به بهترین شکل ممکن انجام شود، نخست لازم است به بنیادین‌ترین مسائلی بپردازیم که باید برای ورود به این شبکه اجتماعی بدانید و انجام دهید.

اینستاگرام از ربات‌های مختلف، الگوهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی و ابزارهایی مانند هشتگ‌ها برای شناسایی علایق کاربران و درگیرکردن آن‌ها با محتواهای مختلف منتشرشده در این شبکه‌ی اجتماعی استفاده می‌کند. شما در هر شبانه‌روز می‌توانید ۱۰۰ پست موقت را در قالب استوری با دنبال‌کنندگان خود به‌اشتراک بگذارید. استوری‌های اینستاگرام، به شکل محتواهای ۶۰ ثانیه‌ای نمایش داده می‌شوند و پس از گذشت ۲۴ ساعت پاک خواهند شد. هر حساب کاربری در اینستاگرام، دارای نامی است که توسط صاحب حساب در زمان ساخت حساب جدید یا پس‌از آن تعیین می‌شود.

با صدها میلیون کاربر فعال روزانه، موثرترین پلتفرم جذب مخاطب است. این کلمه suggested  در اینستاگرام به معنی لیست پیشنهادی از کاربران است. قطعا بارها دیده اید که اینستاگرام یک لیست پیشنهادی برای فالو کردن به شما میدهد و هدفش این است که دوستان و فالوورها بیشتری به شما معرفی کند.

در آموزش اینستاگرام، تنظیمات و کاربرد هریک از این بخش‌ها بررسی می‌شود. به عبارت دیگر، شما قادر خواهید بود تا تمام گزینه‌ها و تنظیمات این چهاربخش را به‌کار گرفته و استفاده کنید. این اپلیکیشن برای افرادی که به دنبال جذب فالوور یا گسترش کسب‌وکار خود هستند، ابزاری بسیار مناسب به شمار می‌آید. به‌ویژه برای کسانی که در حوزه‌های مختلف به آموزش تولید محتوا یا آموزش دیجیتال مارکتینگ علاقه‌مندند، اینستاگرام فرصت‌های فراوانی را برای تبلیغات و ارتباط مستقیم با مخاطبان فراهم می‌کند. در برخی از نسخه ها، شما ممکن است در ردیف پایین آیکون به علاوه را داشته باشید و یا به جای آن آیکون سبد خرید. به هر حال آیکون به علاوه، صفحه ای است که گزینه های مورد نیاز برای اضافه کردن، پست ها، استوری ها، ریلزها و لایو دارید را در اختیار شما قرار می دهد.

شما هم باید با انتشار پست‌ها و استوری‌ها، جایی در آن فید برای خود بیابید. شبکه‌های اجتماعی در دنیای امروز تبدیل به ابزاری قدرتمند برای کسب‌وکارها و همینطور برندهای شخصی شده‌اند و استفاده از آن‌ها می‌تواند به معنای دستیابی به فرصت‌های شغلی و مشتریان تازه باشد. در همین راستا مجموعه فرادرس به تولید ویدیوهایی آموزش به طول ۳ ساعت و ۲۲ دقیقه پرداخته که صفر تا صد بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را به شما می‌آموزند. این مجموعه ویدیوها در قالب چهار درس ارائه شده‌اند. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کرده و در صورت نیاز وارد حساب کاربری شوید. هایلایت‌ها گزینه‌ای ایده‌آل برای محتوایی هستند که می‌خواهید برای مدت‌زمانی بیشتر از ۲۴ ساعت دوام بیاورند اما لزوما برای انتشار در قالب پست‌های تصویری و ویدیویی عادی مناسب نیستند.

تمرکز آن بر کاربرانی است که از تلفن همراه استفاده می کنند. چرا که این تلفن همراه، همیشه در دست کاربران است. و به راحتی می توانند با آن عکس و فیلم تهیه کنند و در حساب شخصی خودشان قرار بدهند. اما این قابلیت ها با کامپیوتر های شخصی شما عملی نیست. شما می توانید از طریق مرورگر کامپیوتر هم از برنامه اینستاگرام استفاده کنید؛ اما توصیه ما در این آموزش اینستاگرام این است که دوستانه می گوییم به سراغ آن نروید. و اگر هم فعال باشد، طراحی جالبی ندارد و شما را ناامید می کند.

در هر حال بسیار جذاب است که همراه یک ترند جهانی و یا محلی شوید. عکس پروفایل اولین تاثیری است که بر روی بازدیدکنندگان خود میگذارید و به همین دلیل باید این تصویر متناسب با برند و دیدگاه‌های تصویری شما باشد. اگر برای اولین بار می خواهید اکانت اینستاگرام بسازید روی دکمه sign up مانند تصویر بالا کلیک کنید. اگر یک برند تازه‌ تاسیس و جدید هستید، اینستاگرام یک پلتفرم ساده و قابل فهم است که شما را به مخاطبان تان نزدیک تر می ‌کند. این رسانه بیش از حد بصری و از همه مهم‌ تر ارگانیک است که همین آن را به یک پلتفرم سرگرمی اجتماعی عالی تبدیل می ‌کند.

اگر می‌خواهید این را تغییر دهید، می‌توانید آرگومان اختیاری match_mode را در فرمول XLOOKUP خود ارائه دهید. این یک مقدار عددی است، با ۰ برای مطابقت‌های دقیق، -۱ برای یک مطابقت دقیق (یا مقدار بعدی زیر آن)، ۱ برای یک مطابقت دقیق (یا مقدار بعدی بالای آن) و ۲ برای مقادیر wildcard استفاده می‌شود. در دنیای پویای صفحات گسترده، جایی که داده‌ها حرف اول را می‌زنند، XLOOKUP به عنوان یک ناجی ظاهر می‌شود. این تابع قدرتمند، جستجوی اطلاعات را متحول کرده و جایگزینی شایسته برای توابع قدیمی‌تر مانند VLOOKUP و HLOOKUP است. مهمترین نکته در استفاده از اینستاگرام برای تبلیغات و بازاریابی، ایجاد ارتباط معنادار با مخاطبان است.

در این قسمت می توانید از دوستان  و مخاطبان خود در واتساپ ، ایمیل ، پیامک ، تلگرام ،فیسبوک ، توییتر ، گوگل  و . در این قسمت می توانید پست و استوری های خود را برای بیشتر دیده شدن ، از طریق تبلیغات برتر اینستاگرام تبلیغ کنید ، این تبلیغ با پرداخت هزینه قابل انجام است . اولین قدم اینه که مخاطب هات رو بشناسی و بفهمی چی دوست دارن. بعد می تونی از عکس های با کیفیت، ویدئوهای کوتاه و حتی استوری های تعاملی استفاده کنی. ترکیب محتوای سرگرم کننده، آموزشی و تبلیغاتی هم خیلی کمک می کنه تا پیجت همیشه جذاب و متنوع باشه. محتوایی که در این بخش به شما نشان داده می شود، بر اساس محتواهایی  است که خودتان به آن ها علاقه مندی دارید.

علامتی که پست از دانلود اپلیکیشن اینستا در صفحه‌ی موبایل خود مشاهده می‌کنید، علامت اینستا یا لوگوی اینستاگرام است. در این قسمت با امکانات اینستاگرام بصورت حرفه‌ای آشنا می‌شویم. نکاتی که لازم است افراد برای آغاز کسب و کار خود در اینستاگرام بدانند را در این بخش می‌توانید پیدا کنید. برای پیدا کردن تنظیمات اینستاگرام کافیست به صفحه‌ی پروفایل خود مراجعه نمایید و آیکون سه خط بالای صفحه را لمس کنید.

وقتی درون یک استوری تگ می‌شوید، پیامی دایرکت به دست‌تان رسیده و این موضوع را به اطلاع می‌رساند. اگر اکانتی که شما را تگ کرده عمومی باشد و اجازه اشتراک‌گذاری محتوای خود را بدهد، یک لینک درون این پیام دایرکت مشاهده خواهید کرد. برای بازنشر این استوری درون استوری خودتان، روی گزینه Add This to Your Story بزنید و سپس گام‌های بخش قبلی را دنبال کنید. روی آیکن گالری در گوشه پایین سمت چپ بزنید تا آخرین تصاویر و ویدیوهایی که روی موبایل خود ثبت و ضبط کرده‌اید را مشاهده کنید. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کرده و وارد حساب کاربری خود شوید. اینستاگرام همواره تاریخچه جستجوهای شما را نگه می‌دارد.

برای مثال، اگر به دنبال شماره شناسه هستیم، از خود مقدار (مثلاً ۱۰۱) یا یک مرجع سلول حاوی آن مقدار (مثلاً E۳) استفاده می‌کنیم. برای توضیح درست تابع XLOOKUP، از یک سناریوی مثال استفاده خواهیم کرد. یک صفحه گسترده اکسل نمونه شامل لیست کارکنان یک شرکت کوچک است که شامل شناسه‌ها، نام‌ها، آدرس‌های ایمیل و مسئولیت‌ها است. فرقی نمی‌کند که یک تحلیلگر داده باشید یا یک کاربر معمولی اکسل، XLOOKUP ابزاری ضروری برای مدیریت و تحلیل داده‌ها است. در این آموزش، نحوه استفاده از XLOOKUP را به صورت گام به گام توضیح خواهیم داد.

اگر شما آن فرد را فالو نداشته باشید می توانید وارد پیج او شوید و در قسمت پروفایل روی سه نقطه ضربه بزنید و سپس گزینه Send Message را انتخاب نمایید. پس از اینکه شما اکانت یا نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کردید حالا اینستاگرام از شما درخواست می کند تاریخ تولد خود را وارد نمایید، بهتر است بدانید که تاریخ تولد باید به میلادی وارد شود. اینستاگرام دارای مجموعه‌ای از فیلترها، افکت‌ها و ابزارهای ویرایش تصویر و ویدیو است که کاربران می‌توانند از آن‌ها برای جذاب‌تر کردن محتوای خود استفاده کنند.

با چرخی در اینستاگرام متوجه می‌شوید که ایده‌های بسیار زیادی برای پست کردن وجود دارند. یادداشت بردارید و ایده‌های مختلف را با روح برند خود ترکیب کرده و خلاق باشید. این واژه به معنای تعداد دفعاتی است که کسی از طریق استوری شما، از پروفایل شما بازدید کرده است. دوره آموزشی ادمینی اینستاگرام یکی از ‌بهترین راه‌ های کوتاه کردن زمان افزایش توانمندی‌ ها است. تاریخ تولد خود را اضافه کنید و مجددا روی Next بزنید.

برای آموزش انجام این کار و همچنین نحوه بازیابی نام کاربری و رمز فراموش شده اینستاگرام می‌توانید به این مطلب آموزشی مراجعه کنید. اگر هم به دنبال حذف اکانت به صورت موقت یا دائمی هستید می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید. در این قسمت می‌توانید سوابق چت را با دیگر کاربران مشاهده کرده و با انتخاب آیکون قلم بالای سمت راست صفحه نیز، پیام جدید بنویسید.

قابلیت Close Friends اساسا لیستی قابل شخصی‌سازی از افرادی است که می‌خواهید بیش از هرکس دیگری قادر به اشتراک‌گذاری استور‌ی‌ها با آن‌ها باشید. در واقع می‌توانید لیستی از افرادی که بیشترین صمیمیت را با آن‌ها دارید فراهم آورده و برخی از محتوای خود را تنها مقابل چشم آن‌ها قرار دهید. در حال حاضر که این مقاله نوشته می‌شود، Close Friends تنها روی استوری‌ها در دسترس است و با دیگر ویژگی‌های اینستاگرام مثل پست‌ها و پیام‌های دایرکت سازگاری ندارد. وقتی از نام کاربری یکی از دوستان با خبر هستید، بهترین نتیجه زمانی به دست می‌آید که آن نام کاربری را به صورت دقیق وارد کنید. جستجو برای کاربران با نام کوچک و بزرگ می‌تواند شکلی دشوار به خود بگیرد، زیرا هرکسی نام کامل خود را درون پروفایل اینستاگرام قرار نمی‌دهد. علاوه بر این بسته به اینکه نام مورد نظرتان چقدر محبوب است، ممکن است به انبوهی نتیجه شامل افرادی با نام‌های یکسان برسید.

اما نگران این موضوع نباش، چون ما توی یه مقاله‌ی جامع همه‌ی مکشلات اینستاگرامی رو پوشش دادیم و شما با مطالعه‌ی این مقاله علاوه‌بر آشنا شدن با انواع مشکلات اینستاگرامی، راه حل اونها رو هم پیدا می‌کنین. با مراجعه به صفحه‌ی پروفایل خود و انتخاب آیکون + موجود در بالای صفحه، با چندین گزینه مواجه می‌شوید که قصد داریم آنها را در این بخش معرفی کنیم. دلیل حضور شما هرچیزی که هست، باید در ابتدا اهداف خود را مشخص کنید و نکته مهم اینجاست که می‌توانید تمام موارد بالا را در پست‌های خود داشته باشید. نوع پست‌های به اشتراک گذاشته شده مهم نیست و بیشتر دلیل آن مهم است که اگر این موضوع را بدانید، راحت‌تر می‌توانید عملکرد خود در اینستاگرام را ارزیابی کرده و از ابزار اینستاگرام آنالیتیکس استفاده کنید.

روی حباب‌های تصویر پروفایل بزنید تا تبی جدید باز شود. لیستی شامل تمام افرادی را مشاهده خواهید کرد که از استوری شما دیدن کرده‌اند و تعداد کامل مخاطبان نیز در گوشه بالا سمت چپ نوشته شده. وقتی کار به پایان رسید، علامت X را در گوشه بالا سمت راست بزنید. اگر نمی‌دانید چطور باید کاربران و پست‌های بالقوه برای تعامل کردن را بیابید، در واقع دارید بخش اعظمی از محتوای جذاب موجود در اینستاگرام را از دست می‌دهید. در این بخش از مقاله آموزش اینستاگرام به شما یاد می‌دهیم که چطور به شکلی تمام عیار از قابلیت جستجو در وب‌سایت و اپلیکیشن اینستاگرام استفاده کنید.

از طرفی اگر به دنبال چیز خاصی هم نیستید صفحه عمومی که متشکل از تصاویر متنوع و پیشنهادی است را پیش روی خود، در این صفحه مشاهده خواهید کرد. یکی از قسمت‌های مهم این آموزش ساده اینستاگرام، روش پست کردن تصاویر است. برای به اشتراک گذاری یک عکس می‌توانید روی آیکون + در پایین صفحه زده و Post را انتخاب کنید. با کلیک کردن روی این گزینه می‌توانید فیلم‌ها و یا تصاویری که هم‌اکنون روی دستگاه هوشمندتان ذخیره شده است را برای اشتراک‌گذاری در اینستاگرام انتخاب کنید. بعد از ایجاد حساب و وارد شدن به برنامه، اولین کاری که باید انجام دهید، ایجاد پروفایل و تنظیم کردن آن است.

آپشن‌ها و گزینه‌های زیادی هست که باید یاد بگیرید تا حرفه‌ای شوید. چرا؟ چون دنیای اینستاگرام علاوه بر جذاب بودنش، جایی هست برای کسب درآمد و رشد کسب و کارتان! حالا اگر برای حرفه‌ای‌تر شدن آماده‌اید ما دوره آموزشی زیر را به شما پینشهاد می‌دهیم. در مسیر آموزش اینستاگرام به آموزش استوری رسیدیم. استوری گذاشتن در اینستاگرام بسیار آسان می باشد. همانطور که از اسم استوری مشخص است یعنی یک داستانی را بیان می نماید و هر شخصی که اینستاگرام داشته باشد می تواند از آن استفاده نماید.

پست‌های اینستاگرام می‌توانند شامل یک یا چند تصویر یا ویدئو با یک کپشن باشند. علاوه بر امکان ذخیره کردن عکس پروفایل اینستاگرام، شما می‌توانید هر پست یا ریلزی را که در اینستاگرام می‌بینید و صاحب صفحه‌ی آن، اجازه‌ی ذخیره‌کردن این موارد را به دیگران داده باشد، در حساب خود ذخیره کنید. اینستاگرام قوانین نسبتاً سفت و سختی برای محافظت از کاربرانش در مقابل افراد آزارگر دارد و فرد خاطی را به تناسب شدت مشکلاتی که برای شما یا دیگران ایجاد کرده است، با محدودیت‌های مختلفی روبه‌رو می‌کند. علاوه‌بر امکان ترجمه، این بخش قابلیت‌های دیگری مانند تغییر تم اینستاگرام و فعال‌کردن Dark mode (حالت تاریک) و کپشن جمع‌شونده برای پست‌ها و ریلزهای ارسالی توسط شما را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. آرشیو اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا بدون اینکه پست‌های خود را حذف کنید، آن‌ها را به یک گالری اختصاصی انتقال دهید که فقط برای شما قابل مشاهده هستند.

در پایین صفحه هم نوار منویی را خواهید یافت که در جایی از اپلیکیشن در دسترس قرار دارد. فید اینستاگرام جایی است که کاربران می‌توانند پست‌های منتشرشده توسط افرادی که دنبال می‌کنند را مشاهده کنند. این بخش شامل عکس‌ها، ویدیوها و پست‌های ترکیبی است که کاربران می‌توانند آن‌ها را لایک کنند، کامنت بگذارند و به اشتراک بگذارند. الگوریتم اینستاگرام بر اساس علاقه‌مندی‌های کاربر، محتوا را اولویت‌بندی کرده و نمایش می‌دهد.

کار خوب دیگر این است که اگر هشتگی را در نظر دارید وارد بخش tags سرچ شوید و آن را آنجا وارد کنید تا دیگر هشتگ‌های مربوطه را پیدا کرده و از آن‌ها ایده بگیرید. هر پلتفرم شبکه اجتماعی یک صدای متمایز دارد؛ برای مثال چیزی که در اینستاگرام ممکن است جواب دهد، در توییتر جوابگو نیست. در اینستاگرام بیشتر پست‌های ملایم کاربرد دارد و بهتر است با ایموجی و دیگر ابزارهای با مزه یک شخصیت خاص به برند خود بدهید. انتظار نداشته باشید که از اول این موضوع برای شما حل شده باشد؛ بلکه در طول زمان خود به خود صدای مخصوص برند خود را پیدا خواهید کرد. استوری‌های موجود در هایلایت محدودیت 24 ساعته خود را گذرانده‌اندغ اما بنا به صلاحدید صاحب پیج به صورت دائمی به پروفایل اضافه می‌شوند. هایلایت‌ها در دایره‌های کوچک در زیر قسمت بیوی پیج قرار می‌گیرند.

خرید فالوور ارزان.خرید فالوور. خرید ویو اینستاگرام . خرید لایک اینستاگرام . خرید دایرکت انیوه . خرید پی وی pv تلگرام . خرید ربات اینستاگرام