۱۰ برند برتر صنعت مد و پوشاک جهان

اما باید اذعان کرد که معرفی تاریخ پوشاک ایران زمین، شناساندن پوشاک و نوع پوشاک اقوام این کشور همراه با اطلاعات به روز شده این صنعت در کنار معرفی فرهنگ غنی و پتانسیلهای سرشار موجود به راستی که جاذبهای خاص برای گردشگران داخلی و خارجی ایجاد میکند که بالطبع از انزوا خارج شدن این صنعت در کشور، جذب گردشگر و افزایش میزان خرید آنها، حفظ و توسعه فرهنگی و اقتصادی و حتی صادرات را نیز به همراه خواهد داشت. آشنایی با لباس اقوام محلی ایرانی و اِلمانهای به خصوص آنها و حتی امکان پوشیدن و عکاسی و خرید احتمالی به شمار گردشگران میافزاید و رونق اقتصادی و فرهنگی منطقه مورد بازدید را در پی خواهد داشت.

ما در این راستا بر روی چهار نکته اساسی تاکید خواهیم داشت. این جریان ناشی از تفکر افرادی است که بر ریشههای فرهنگی خویش پایبند هستند و این موضوع، در تفکر یک فرد جنع میشود و به یک پوشاک ملی تبدیل میشود. در آخر می توان به این نکته اشاره کرد که برای تبدیل شدن به یک طراح لباس، لزوما نباید تحصیلات بالایی (تحصیل در رشته طراحی لباس )داشته باشید. کافی است مثل تولیدی لباس، ابتدا به یک بازار کوچکتر فکر کنید. البته گاهی اوقات امکان همفکری های بسیار محدود با دیگران وجود دارد، اما در مقیاسی وسیع شما باید به صورت انفرادی کار کنید.

به گفته خانوم مهلا زمانی که یکی از استادان طراحی، مد و فشن در ایران است و سخنرانی را در همایش خلق برند داشتند و با شعار جاودانه خود “هر کس باید امضا و هویتی برای ارائه فرهنگ کشور خود داشته باشد و کپی کردن و استفاده از مد و فشن های کشورهای دیگر در طراحی پوشاک و لباس کار یک هنرمند و طراح لباس یک کشور نیست” کل حاضرین در سالن را به فکر واداشت و همچنین از نبود امکانات و مشکلات در حوزه طراحی مد و لباس نیز سخنانی را بیان کردند و از نادیده گرفته شدن اثر طراحان پوشاک سخنرانی کردند که در نهایت امیدوار بودند که این مشکلات در حوزه پوشاک، مد و فشن در سالهای آتی برداشته شود و کشور عزیزمان ایران، بتواند در حوزه مد و پوشاک نیز به رشد و تعالی خود برسد. اندازه بازار جهانی فشن در حال حاضر سه هزار میلیارد دلار است و دو درصد از کل تولید ناخالص جهانی را تشکیل میدهد.

پول نیوز – صنعت مد و فشن ثروتی معادل 2.5 تریلیون دلار در اختیار دارد که این صنعت از با ارزش ترین صنایع جهان است. هرچند در بسیاری از برنامهریزیهای دولتی و خصوصی سعی در مدرن جلوه دادن جامعه ایران برای گردشگران خارجی میشود، تجربه نشان داده آنچه برای گردشگران خارجی اهمیت دارد دیدن چیزهایی است که تا پیش از آن امکان رویارویی با آن را نداشتهاند. بسیاری از کسب و کارهای کوچک در سایر حوزه های کاری با استفاده از خدمات جانبی و همچنین امکان همکاری با مدیران میان رده کارشان را شروع می کنند. از همین رو همکاری اتاق اصناف با وزارتخانه های ارشاد و صمت می تواند در بهبود وضعیت این صنعت نقش موثر داشته باشد. اگر میخواهید لباسهای خوش فرم و کاملا متناسب با خودتان داشته باشید، هیچ چیزی مثل دوست بودن با یک خیاط حرفهای موثر نیست. اگر شما قصد فعالیت در زمینه طراحی لباس های مختلف را داشته باشید، باید بر روی تمام جزییات فعالیت برندتان نظارت داشته باشید.