گپ ۶ ساعته طراحان مد و فشن با مدیران برندهای مطرح

یکی دیگر از دلایل پیروی از ترندها را باید علاقه به متعلق بودن و جای داشتن در یک گروه خاص دانست. علاقه صنعت مد به مد پایدار یا سبز(مد اکولوژی)، باعث شد که تولید پارچه های سازگار با محیط زیست، مانند کنف، رونق پیدا کند؛ از طرفی، پارچه هایی با الیاف مصنوعی نیز تولید شد که حاصل تکنولوژی های پیشرفته با خصوصیات منحصر به فرد بود؛ از جمله این خصوصیات عبارت اند از: رطوبت زدایی، مقاوم در برابر نفوذ و ماندگاری لکه ها، مقاوم و محافظ در برابر آتش و مقاوم و محافظ در برابر سلاح. البته عموم مردم نیز از ترند پیروی می کنند اما نه به سبک و سیاق اهالی فشن که هر روز سبک لباس پوشیدن خود را به روز کنند، با وجود این مردم طرفدار پوشیدن لباس های دمده نیز نیستند. بنابراین اکثر این فن آوری های مد روز از متخصصین ماهر استقبال می کنند.

پس از گذراندن هر دو سطح مدرک دوزبانه دوره ی طراحی لباس از مجتمع فنی تهران به صورت تفکیک شده برای سطح مقدماتی و پیشرفته به هنرجو اعطا می گردد و هنرجویان علاقمند به اخذ مدرک بین المللی پس از ارائه پورتفلیو می توانند علاوه بر مدرک مجتمع فنی تهران ،این مدرک را نیز اخذ کنند. نشست خبری اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک، طراحی، مد، لباس و صنایع وابسته (تهران مدکس) با حضور ابوالقاسم شیرازی رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، رئوف قادری رییس مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب، ابراهیم درستی نماینده وزارت صمت در اتاق اصناف ایران، کامبیز معتمد وزیری رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان و دبیر هیأت عالی نظارت ، مرتضی هاشمی معاون صنوف توليدي و امور نمايشگاهي اتاق ايران، افسانه محرابی مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صمت و مریم پورشهابی دبیر کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد در محل اتاق اصناف ایران با حضور جمعی از اصحاب رسانه و فعالان حوزه طراحی و تولید برگزار شد.

طرحهای جدید لباس قبل از اینکه راه خود را به جهان باز کنند، ابتدا در پاریس متولد میشدند. در ادامه این نشست، مدیر مجموعه «دیما» از اهمیت نقش آفرینی تکنولوژیهای مرتبط با هوش مصنوعی در شکل گیری متاورس و فروش اینترنتی محصول سخن گفت و با بیان اینکه با قدرت گرفتن شبکههای فروش دیجیتال در فضای جدید برندها میتوانند ره صد ساله را یک شبه بپیمایند، افزود: در جهان متاورس رقیب معنای چندانی ندارد بلکه تجربه خرید خوب رقیب کسب وکارهای نو میشود. هومن خطیبی مدیر مجموعه بازاریابی تیپاکس نیز در این مراسم، لجستیک را پاشنه آشیل همه صنایع دانست و با بیان اینکه عبارت «کار و کسب» باید به جای «کسب و کار» مصطلح شود، افزود: وقتی فروش محلی رو به افول میرود، محصول باید به طور فراگیر به دست مشتری برسد که برای تحقق این امر مهم باید مدیریت ارسال محصول برندها از هزار نقطه به نقاط دیگرمورد توجه واقع شود.

در ادامه، محمد طبائیان، مدیر فروش برند دیجی استایل با بیان اینکه ایران در حال حرکت در مسیرهایی است که حتی در دنیا به آن فکر هم نمیکنند، افزود: امروز با جهانی مواجه هستیم که سوشال مدیا تمام ابعاد زندگی ما را در بر میگیرد. وی افزود: وجود تجربههای متعدد در عصر جدید، تفاوت با گذشته را عیانتر کرده بطوریکه کودکان امروزی بر خلاف کودکان چند دهه قبل با تجربه تکنولوژی بزرگ میشوند و خودشان ایجاد کننده تجربههای تازهتر خواهند بود. با وجود اینکه لباسهای روز و معمولی بیشترین میزان لباسهای مصرفی را تشکیل میدهند و در محدودهٔ سبکهای قراردادی متداول و مرسوم قرار دارند، لباسهای رسمی و لباسهای شب که برای مراسم خاص و مهمانیها استفاده میشوند نیز مطلوب هستند و مخاطبان خاص خود را دارند. وجود ترندها مطمئنا در هر جامعه ای با موافقان و مخالفانی رو به رو است با این وجود ترندها تا حد زیادی ما را به سوی پیشرفت هدایت میکنند، به نحوی که ترند برای ما نیازسازی میکند و ما به طور ناخودآگاه و به شکلی اجباری در راه برطرف کردن نیازهای خود تلاشمان را بیشتر کرده و قدم به سوی پیشرفت میگذاریم.