پلنگی طرح مورد علاقهی شما نیست؟

اولین اجلاس ملی کارآفرینی در حوزه مد، پوشاک و نساجی امروز (۱۶ آبان) در تالار مرکزی رشت آغاز شد. اعضای هیات داوری چهارمین جشنواره ملی طراحی مد و لباس دیبا که اینروزها درنمایشگاه بینالمللی تهران مدکس اتحادیه پوشاک در شهر آفتاب برپا شده معرفی شدند. اگر بخواهیم از تولید ابتدایی پارچه تا قبل از قرن هجدهم چشم پوشی کنیم، به ظهور اتوماسیون نخ ریسی و بافت پشم و پنبه و سایر الیاف طبیعی در قرن هجدهم می رسیم که این امور با گسترش انقلاب صنعتی در قرن نوزدهم، توسط ماشین آلات مختلف، خودکار و بسیار پرسرعت شد. تبدیل طرح لباس به الگوها در اندازه های مختلف، جزء مهم ترین مرحله، یعنی تولید پوشاک، به شمار می آید. منشا طراحی مد در اصل به سال ۱۸۲۶ برمیگردد. این تفاوت ها عموماً توسط دو مدل کسب و کار نشان داده می شود که طی چند سال گذشته در صنعت مد ظاهر شده اند، یعنی مدل مد سریع و مدل مد کند.

ونوس مد (جین کده سابق) فعالیت خود را از سال 1388 در صنعت پوشاک به ویژه طراحی و تولید شلوار های جین بچه گانه و زنانه و مانتوهای جین زنانه که تولید 100 درصد ایرانی با برند جین کده است را آغاز نمود. به گزارش همشهری آنلاین، مد به عنوان یکی از پولسازترین صعتهای امروز جهان شناخته میشود. این موفقیت سبب شده تا برترین برندهای بازار ایران و جهان که از نظر کیفیت و خدمات با استانداردهای بانی مد انطباق دارند، خواستار همکاری با بانی مد باشند و پس از شروع همکاری، همواره برترین کالاهای خود را با بهترین قیمت در این فروشگاه عرضه کنند. صنعت پوشاک که در آن به تولید لباس و پوشاک، و صنعت مد که در آن به فروش و تجارت لباس و موارد دیگر پرداخته می شد؛ اما در دهۀ ۱۹۷۰، مرزهای بین این دو صنعت تقربیا با هم یکی شدند و در صنعت مد، علاوه بر فروش و نمایش لباس، طراحی لباس و دوخت و به نوعی، تولید لباس هم جای گرفت؛ به طوری که با ورود به قرون بیستم و با ظهور فناوری های جدید، مانند چرخ خیاطی و سیستم های تولید کارخانه و افزایش و گسترش فروش های خرده فروشی در قالب فروشگاه های بزرگ ،که همگی ساخته و پرداخته شده صنعت مد بودند، صنعت پوشاک، مطیع صنعت مد شد و تولیدات انبوه و سفارشی پوشاک، مطابق با سلیقه ها و زمان و مکان شکل گرفت.

از آنجایی که فرم و الگوی بدن افراد متفاوت است، نمی توان یک یا دو الگو را به عنوان الگوهای تولیدی، به خصوص در تولید انبوه، در نظر گرفت. نمایشگاه مذکور که با نظارت اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و توسط شرکت سامع پادنوین برگزار گردید گروههای کالایی پوشاک زنانه، پوشاک مردانه، پوشاک بچه گانه، پارچه و لوازم و قطعات وابسته را در برمیگیرد و دهها شرکت و واحد تولیدی، برترین تولیدات پوشاک، شامل انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه تولیدات خود را در قالب طرحها و رنگهای گوناگون ارائه دادند. آنها با تلاش برای طراحی لباسهای زیبا و باب طبع جامعه سعی در ارضاء تمایل مصرفکنندگان دارند. این سایت همواره تلاش میکند تنوع و کیفیت را در اولویت کار خود قرار دهد و رضایت کاربران در نظر بگیرد. طراحان مد تلاش میکنند تا لباسی که طراحی میکنند تابعی از زیبایی و دلانگیزی باشد، آنها باید در نظر داشته باشند که هر نوع لباسی چه مخاطبی دارد و همچنین در چه موقعیتی پوشیده میشود؟

میتوانید چند گردنبند از یک جنس انتخاب کنید یا از آن بهتر به دنبال ایجاد کنتراست باشید. بنابراین، ایجاد تصویر تجاری بر اساس اخلاق و ارائه محصولات سازگار با محیط زیست برای بقا در صنعت مد جهانی ضروری است. به دلیل اینکه طراحی و ارائهٔ لباسهای جدیدی که مورد پسند عموم قرار بگیرند فرایندی زمان بر است، متخصصان این حرفه در عین حال باید بتوانند بهطور دقیق زمان تغییر سلیقهٔ مصرفکننده را پیشبینی کنند. اگر نمیخواهید پولتان را صرف خرید لباسهای تازه کنید اما دوست دارید حال و هوای تازهای را به کمد لباسهایتان بدهید، روی اکسسوریها حساب کنید. زمانی که طراح بهطور کامل از تناسب و هماهنگی پارچهها راضی باشد با یک طراح الگو حرفهای مشورت میکند تا طرح اولیه را روی کاغذ یا از طریق نرمافزارهای کامپیوتری کامل کند. طراحی لباس و فشن، امروزه به یکی از پولسازترین حرفه ها تبدیل شده است. چندی پیش اتاق بازرگانی در گزارشی تحت عنوان “غولهای صنعت فشن، چطور دنیای پوشاک را میچرخانند” به این موضوع پرداخت.