نمایشگاه تخصصی پوشاک،طراحی، مد

لباس و پوشاک، کفش، سبک زندگی، انواع اکسسوری، آرایش، مدل مو و تناسب اندام، از جمله مواردی هستند که بسیار تحت تأثیر مد هستند؛ به این معنا که در یک زمان و مکان خاصی به نمایش گذاشته می شوند و رواج پیدا می کنند. واقعیت این است که امروزه در صنعت گردشگری نحوه پوشش، لباس و مد تاثیر به سزایی در جذب گردشگران به ویژه خارجیها دارد و بسیاری از کشورها به نوع لباس خود مینازد، چرا که نوع لباس بخشی از هویت یک ملت است و نحوه نمایش لباس و پوشاک محلی هر کشوری را میتوان به نحوه نمایش هویت آن کشور در بین جهانیان نسبت داد که در این همایش به طور کامل و جامع جناب آقای امیرحسین جعفری مدیرعامل شرکت سفرهای علاءالدین تراول به آن پرداخت و با توجه به تجربه چندین ساله خود در حوزه گردشگری و سفر به بیش از 50 نقطه از کره زمین توانست تمامی افراد در سالن را به مثالها و تجربیات بینظیرش حیرت زده کند.

معرفی یک محصول فرهنگی، اقتصادی و گردشگری که میتواند توجه سرمایهگذاران داخلی و خارجی را جلب کند تا نمایش و شهرتی جهانی برای ایران به ارمغان بیاورد. همچنین با اشاره به این مقوله مهم که پوشاک سنتی ایرانی یکی از جاذبههای مهم گردشگری کشور است، تاکنون آن چنان که باید و شاید بهای لازم به آن داده نشده است. این امر بیانگر تغییرات مداوم و سریع در حوزه مد و پوشاک است. بسیاری از کسب و کارهای کوچک در سایر حوزه های کاری با استفاده از خدمات جانبی و همچنین امکان همکاری با مدیران میان رده کارشان را شروع می کنند. هدف ما در مقاله کنونی بررسی برخی از تفاوت های بنیادی عرصه مد و پوشاک با سایر کسب و کارهای کوچک است. با این حال وضعیت کسب و کارهای عرصه مد و پوشاک بسیار متفاوت است.

مسئله مهم در اینجا تفاوت میان کسب و کارهای کوچک با حوزه مد و پوشاک است. از آنجاییکه یک کسب و کار آنلاین هستید، مطمئناً حوزه بازاریابی شما باید به استراتژی های آنلاین متکی باشد. تصور اغلب مردم از صنعت مد و پوشاک مانند سایر حوزه های کاری است بنابراین در نگاه نخست نباید تفاوت معناداری میان صنعت پوشاک و دیگر کسب و کارهای کوچک باشد. به گفته خانوم مهلا زمانی که یکی از استادان طراحی، مد و فشن در ایران است و سخنرانی را در همایش خلق برند داشتند و با شعار جاودانه خود “هر کس باید امضا و هویتی برای ارائه فرهنگ کشور خود داشته باشد و کپی کردن و استفاده از مد و فشن های کشورهای دیگر در طراحی پوشاک و لباس کار یک هنرمند و طراح لباس یک کشور نیست” کل حاضرین در سالن را به فکر واداشت و همچنین از نبود امکانات و مشکلات در حوزه طراحی مد و لباس نیز سخنانی را بیان کردند و از نادیده گرفته شدن اثر طراحان پوشاک سخنرانی کردند که در نهایت امیدوار بودند که این مشکلات در حوزه پوشاک، مد و فشن در سالهای آتی برداشته شود و کشور عزیزمان ایران، بتواند در حوزه مد و پوشاک نیز به رشد و تعالی خود برسد.

بسیاری از برندها توانایی مدیریت تغییرات در این حوزه را ندارند. هرچند در بسیاری از برنامهریزیهای دولتی و خصوصی سعی در مدرن جلوه دادن جامعه ایران برای گردشگران خارجی میشود، تجربه نشان داده آنچه برای گردشگران خارجی اهمیت دارد دیدن چیزهایی است که تا پیش از آن امکان رویارویی با آن را نداشتهاند. جالب است بدانید که این طراحان بزرگ، سعی در رفع نیاز افراد دارند و دنبال القای سبک خاصی نیستند و به همین دلیل است که توانسته اند در صنعت مد و پوشاک پایدار بمانند. یکی از مواردی که باید در هنگام خرید مانتو به آن توجه کنید، اندام و قد شما است. امروزه بسیاری از کسب و کارهای کوچک در صنعت مد و پوشاک با گذشت تنها چند ماه از فعالیت شان با شکست های عمده مواجه می شوند. امروزه برندهای بسیار زیادی در صنعت مد و پوشاک فعالیت دارند.