مد و پوشاک

پس از گذراندن هر دو سطح مدرک دوزبانه دوره ی طراحی لباس از مجتمع فنی تهران به صورت تفکیک شده برای سطح مقدماتی و پیشرفته به هنرجو اعطا می گردد و هنرجویان علاقمند به اخذ مدرک بین المللی پس از ارائه پورتفلیو می توانند علاوه بر مدرک مجتمع فنی تهران ،این مدرک را نیز اخذ کنند. بنا به یک گزارش از Forbes، 70% بازیکنان صنعت retail در جهان آماده ­ی به کارگیری IoT، برای بهبود تجربه ­ی مشتری هستند. مهمترین رسالت بانی مد بهبود کیفیت سبک زندگی است که رضایت اکثریت مشتریان گرامی از این فروشگاه اینترنتی گواهی بر این ادعاست؛ رضایتی که پشتوانهای استوار برای تحقق دیگر اهداف بلند مدت بانی مد است. مجلات مد نیز با چاپ عکس هایی در این زمینه سبب شدند تا طراحان سرتا سر جهان مشتاق تراز پیش برای حضور در این عرصه نمونه های کار خود را به این شهر فرستاده اند تا سهمی هرچند کوچک در این صنعت داشته باشد .

با این حال، این بدان معناست که عمر کالا کوتاه است و تولیدکنندگان، طراحان و خرده فروشان را ملزم به رعایت برنامه های دقیق تولید و در نظر گرفتن مهلت توزیع می کند. در دهه ۱۹۳۰ بیشتر طراحان در خدمت لباسهای زنانه بودند و بیشتر بر روی آن مانور دادند و تنوع زیادی در لباسها زنان ایجاد شد وصنعت مد و پوشاک در جهان باعث شد زنان شروع به لاغرتر کردن خود بکنند تا مطابق با مد روز پیش بروند. در دهه ۱۹۷۰ سلیقههای شخصی به یکی از ارکان مهم دنیای مد و فشن بدل شد و باعث همهگیر شدن استفاده از لباسهای راحت و سلیقهای شد. دهه ۱۹۹۰ تقریباً مد برگرفته از لباس بردگان و غلامها بود و تقریباً لباس و مد به یک ثبات استاندارد رسید.محصولات خود را به تمام جهان نشان دهند و تقریباً هر آنچه مد روز بود در کمتر از یک ماه به سراسر دنیا میرسید.

در دهه 80 و 90 میلادی، بیش از 14 میلیون نفر در صنعت مد و طراحی لباس مشغول به کار بوده اند و این رقم در حد فاصل سال های 2010 تا 2020، از مرز 60 میلیون نفر گذشته است. آرمانی یکی از موفق ترین برندهای تاریخ ایتالیا بوده و تنها در سال گذشته ۲.۳ میلیارد دلار درآمد داشته است. جایگاه هفتم نیز به برند لوکس دیگری به نام Montres Tudor میرسد که کمپانی مادر رولکس است و ۳۴.۹ میلیارد دلار ارزش دارد. دلیل اصلی تولید محصولات بسیاری از برند های مطرح جهان در کشورهای آسیایی قیمت تمام شده به مراتب کمتر در کشورهای اروپایی ست که به دلایل متعددی از جمله هزینهای کارگر و مواد اولیه مصرفی وابسته است و در نتیجه آن نزدیک به نیمی ازعرضه بازار پوشاک در سراسر جهان به کشورهای آسیایی تولید کننده پوشاک تعلق دارد.

با اینکه صنعت مد در ابتدا در اروپا و آمریکا رواج پیدا کرد؛ امروزه یک صنعت بین المللی و جهانی شده است؛ به طوری که حتی گاهی طراحی لباس ها و پوشاک در یک کشور انجام می گیرد و تولید آن در کشور دیگر صورت می پذیرد و فروش آن در کشوری دیگر اتفاق می افتد؛ به طور مثال، امکان دارد طراحی لباس در یک شرکت مد در آمریکا انجام گرفته شده باشد، پارچه های مد نظر آن در کشور چین یا ویتنام تولید شود، دوخت آن در کشور ایتالیا صورت گیرد و برای عرضه، مجدد به بازار خرده فروش های آمریکا برگردد.