دپارتمان فناوری آموزش مد و پوشاک (آموزش طراحی لباس) دوره مد و پوشاک

اغلب برندها، به ویژه برندهای فعال در عرصه های تخصصی، نسبت به این نکته تردیدهای اساسی دارند. این نکته دارای اهمیت بسیار زیادی برای برندهای فعال در این صنعت است. بسیاری از ایده های بازاریابی جذاب در صنعت مد و پوشاک از دل همین همکاری میان برندها و مشتریان بیرون آمده است بنابراین ما حتی امکان استخدام برخی از مشتریان دارای ایده های جذاب به عنوان طراح را نیز خواهیم داشت. طراحی مد به انگلیسی: Fashion Design هنر استفاده از طراحی، زیباییشناسی (حسّیک) یا زیبایی طبیعی برای خلق پوشاک و زیورآلات است، طراحی مد متأثر از نگرشهای اجتماعی، فرهنگها و جوامع مختلف بوده و به اندازهٔ همین تفاوتها دارای تنوع بالایی است. در این مدل لباس های زنانه بالاتنه با یک حاشیه از پایین تنه جدا میشد و لباس های شب جذب و تنگ در این دوره به مد پوشاک آن دوره اضافه شدند. در حالیکه مقولهٔ پوشاک در هر دورهٔ زمانی توسط دانشگاهیان مورد مطالعه و بررسی قرار گرفتهاست، تنها خلق پوشاک از سال ۱۸۵۸ به بعد را میتوان بهطور مؤثر طراحی لباس در نظر گرفت.

هرچه توانایی ما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه های منحصر به فرد کمتر باشد، شانس بسیار پایین تری برای جلب نظر مخاطب هدف خواهیم داشت. شاید این نکته در ابتدا مدنظر بسیاری از کارشناس ها و کارآفرینان علاقه مند برای فعالیت در این حوزه قرار نگیرد، اما تاثیر بسیار زیادی بر روی فعالیت بلندمدت برندها دارد. اما فارق از این علاقه های جنون آمیز، خالی از لطف نیست که به دنیای پر از رنگ و زیبایی مد و پوشاک سفر کنیم تا برگ زیبایی از هنر و ذوق طراحان را لمس کنیم و به جذابیت های آن پی ببریم . اما اگر منابع مالی و دانش کافی کافی در اختیار دارید، سراغ بازارهای رقابتیتر هم بروید و مستقیما با تولیدکنندگان و طراحان بزرگ این صنعت در شهر یا کشور خود، روبهرو شوید.

این کشورها به دلیل قرابت فرهنگی با کشور ما مشتریان خوبی برای تولیدکنندگان پوشاک ما خواهند بود. نشست خبری اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک، طراحی، مد، لباس و صنایع وابسته (تهران مدکس) با حضور ابوالقاسم شیرازی رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، رئوف قادری رییس مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب، ابراهیم درستی نماینده وزارت صمت در اتاق اصناف ایران، کامبیز معتمد وزیری رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان و دبیر هیأت عالی نظارت ، مرتضی هاشمی معاون صنوف توليدي و امور نمايشگاهي اتاق ايران، افسانه محرابی مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صمت و مریم پورشهابی دبیر کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد در محل اتاق اصناف ایران با حضور جمعی از اصحاب رسانه و فعالان حوزه طراحی و تولید برگزار شد. اگر بهدنبال یک بازار بزرگ هستید و میتوانید در زمینه طراحی خلاق باشید؛ این حوزه انتخاب بسیار خوبی برای شما است.

اولین اجلاس ملی کارآفرینی در حوزه مد، پوشاک و نساجی امروز (۱۶ آبان) در تالار مرکزی رشت آغاز شد. واژهٔ ‘طراح مد’ به فرانسوی: Couturier در حقیقت اولین بار برای توصیف او ساخته شد. پیش از تشکیل اولین خانه طراحی لباس در پاریس، ابداع مد به وسیله افراد ناشناخته انجام میگرفت.خیاط هایی که خود لباسی را طراحی کرده و پس از دوخت کامل، آن را به مشتری تحویل میداند.رفته رفته خانه های طراحی این افراد را به استخدام خود درآوردند و شروع به عرضه طرح های مختلف زیادی کردند که در صورت جلب نظر مشتریان برای دو خت تایید میشد و این موضوع باعث شد طراحی لباس به عنوان یک شاخه اقتصادی جدید شناخته شود. یکی از این ابزارها، فناوری اطلاعات و ارتباطات است که به نظر می رسد، آینده صنعت فشن، بر بال های طلایی فناوری اطلاعات و دنیای دیجیتالی استوار باشد.