تفاوت های اساسی حوزه مد و پوشاک با کسب و کارهای کوچک – فرصت امروز

آنان شلوار را برای زنان باب کردند با این عقیده که تغییرات زنان را سلامتتر، پوشیدهتر و بیشتر برابر با مردان میکند. کمی پس از جنگ جهانی اول در مد تغییرات اساسی به وجود آمد در این زمان کلاه های پف دار جای چترهای کوتاه را گرفتند و خانم ها لباس های مردانه پوشیدند. وی افزود: اما ما تجریباتی ناخوشایند دیگری نیز وجود دارند. زندگی روزمرهی ما با وجود تصاویر، مجلات و وبلاگهای مد تجملی و پر زرق و برق شده است. زنان با کوتاهکردن موهایشان این مد را در دهۀ ۱۹۲۰ رواج دادند. طراحان مد بها روش های مختلف در بخشهای طراحی پوشاک و زیورآلات کار میکنند، بعضی به تنهایی و بعضی به عنوان بخشی از یک گروه به این حرفه مشغول هستند. در ۱۸۴۶ چرخ خیاطی طراحی شد و اصلاحاتی توسط اسحاق سینگر، مخترع امریکایی، بر روی آن صورت گرفت.

دهه ۷۰ دهه «احترام به سلایق شخصی» نام گرفت. درخور ذکرند. پس از جنگ جهانی اول، شانل بهمنزله تأثیرگذارترین طراح در پاریس جای پوآره را گرفت. این موفقیت سبب شده تا برترین برندهای بازار ایران و جهان که از نظر کیفیت و خدمات با استانداردهای بانی مد انطباق دارند، خواستار همکاری با بانی مد باشند و پس از شروع همکاری، همواره برترین کالاهای خود را با بهترین قیمت در این فروشگاه عرضه کنند. اما رسمیت این هنر با این خانه شکل دیگری به خود گرفته است. طبیعی است که ارزش صنعت مد در بخش زنان به مراتب بیشتر از سایر بخش های این حوزه باشد. با این حال راه اندازی یک فروشگاه آنلاین به زمان، پول و دانش فنی زیادی نیاز دارد.

به گفته این فعال عرصه مُد و فشن، شیوع کرونا باعث شد کمپانیها بستر ورود به فروش دیجیتال را تقویت کنند، نمونه خارجی آن شرکت آمازون است که نمودار رشد فروش محصولاتش بسیار خیره کننده بود. این 14 طراح لباس معروف جهان اکثرا توانستهاند بر روی سلیقه و حتی سبک زندگی مشتریان و طرفداران خودشان تاثیر بگذارند. پیشگام انگلیسی مد در سالهای ۱۸۰۰ سبک انگلیسی جدیدی را برای لباس مردان رواج داد و معتقد بود که سادگی در لباس، برازنده و شیک است. بین سالهای ۱۹۰۸ و ۱۹۱۴، مد بهطرز نظرگیری تغییر کرد. واقعیت این است که امروزه در صنعت گردشگری نحوه پوشش، لباس و مد تاثیر به سزایی در جذب گردشگران به ویژه خارجیها دارد و بسیاری از کشورها به نوع لباس خود مینازد، چرا که نوع لباس بخشی از هویت یک ملت است و نحوه نمایش لباس و پوشاک محلی هر کشوری را میتوان به نحوه نمایش هویت آن کشور در بین جهانیان نسبت داد که در این همایش به طور کامل و جامع جناب آقای امیرحسین جعفری مدیرعامل شرکت سفرهای علاءالدین تراول به آن پرداخت و با توجه به تجربه چندین ساله خود در حوزه گردشگری و سفر به بیش از 50 نقطه از کره زمین توانست تمامی افراد در سالن را به مثالها و تجربیات بینظیرش حیرت زده کند.

در این همایش بسیاری از متخصصان و طراحان پوشاک با سخنان امیرحسین جعفری ذهنشان درگیر خلق ایدههای جدید در عرصه گردشگری همراه با لباس و پوشاک شد تا شاید از این طریق بتوانند برندهای خود را جهانی سازند و با استفاده از آن هویت و فرهنگ غنی ایرانی را به جهانیان بشناساند. این آمار و ارقام گویای اهمیت و جذابیت طراحی و تولید لباس و اکسسوری، در صنایع بسیاری از کشورها شده است. طراحان لباس معمولاً از احساسات حرفه ای خود در ساخت و طراحی لباس استفاده میکنند، بنابراین تخصص یا زندگیِ کاری آنها پیرامون لباس که ستون فقرات صنعت مد محسوب میشود، میچرخد. در دهۀ ۱۸۴۰ صنعت لباس حاضر برای مردان اهمیت یافت، پیش از آنکه تأثیر قابل توجهی بر پوشاک زنان بگذارد. برخلاف لباس زنان، رنگهای تیره و سنگین بهویژه سیاه برای لباس مردان در نظر گرفته شد.