ترند و مد چیست؟

جناب آقای امیرحسین جعفری به عنوان لیدر بازار گردشگری داخلی به مانند همیشه پیشنهادهای جادویی را در رابطه با مد و لباس ایرانی که از پوشاک سنتی ایران الهام میگیرد را به طراحان این صنعت ارائه دادند. به همین خاطر همیشه با مشکلاتی عمیق برای بازاریابی مواجه هستند. امروزه بسیاری از کسب و کارهای کوچک در صنعت مد و پوشاک با گذشت تنها چند ماه از فعالیت شان با شکست های عمده مواجه می شوند. اگر ما از تفاوت های مورد نظر آگاهی نداشته باشیم، به احتمال زیاد با شکست های سنگین مواجه خواهیم شد. تصور اغلب مردم از صنعت مد و پوشاک مانند سایر حوزه های کاری است بنابراین در نگاه نخست نباید تفاوت معناداری میان صنعت پوشاک و دیگر کسب و کارهای کوچک باشد. مسئله مهم در اینجا تفاوت میان کسب و کارهای کوچک با حوزه مد و پوشاک است.

نگاهی به تغییر سلیقه مردم در زمینه انتخاب پوشاک اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر شما قصد فعالیت در زمینه طراحی لباس های مختلف را داشته باشید، باید بر روی تمام جزییات فعالیت برندتان نظارت داشته باشید. اگر لباسهای یک برند با سلیقهی شما متناسب است به آن وفادار بمانید، چون احتمالا تمام مجموعههای آیندهی آن برند هم مناسب شما خواهد بود! واقعیت این است که امروزه در صنعت گردشگری نحوه پوشش، لباس و مد تاثیر به سزایی در جذب گردشگران به ویژه خارجیها دارد و بسیاری از کشورها به نوع لباس خود مینازد، چرا که نوع لباس بخشی از هویت یک ملت است و نحوه نمایش لباس و پوشاک محلی هر کشوری را میتوان به نحوه نمایش هویت آن کشور در بین جهانیان نسبت داد که در این همایش به طور کامل و جامع جناب آقای امیرحسین جعفری مدیرعامل شرکت سفرهای علاءالدین تراول به آن پرداخت و با توجه به تجربه چندین ساله خود در حوزه گردشگری و سفر به بیش از 50 نقطه از کره زمین توانست تمامی افراد در سالن را به مثالها و تجربیات بینظیرش حیرت زده کند.

اما باید اذعان کرد که معرفی تاریخ پوشاک ایران زمین، شناساندن پوشاک و نوع پوشاک اقوام این کشور همراه با اطلاعات به روز شده این صنعت در کنار معرفی فرهنگ غنی و پتانسیلهای سرشار موجود به راستی که جاذبهای خاص برای گردشگران داخلی و خارجی ایجاد میکند که بالطبع از انزوا خارج شدن این صنعت در کشور، جذب گردشگر و افزایش میزان خرید آنها، حفظ و توسعه فرهنگی و اقتصادی و حتی صادرات را نیز به همراه خواهد داشت. لازم است که بدانید مقوله لباس و پوشاک در حوزه گردشگری به اندازهاي قوي و تاثیرگذار است كه وقتي يك خارجي و یا غريبه وارد یک محيطي جدید ميشود، نخستين علامتي كه او را مي شناساند همان لباس اوست. همچنین «زهرا بختیاری» معاون سازمان ملی کارآفرینی و رییس کارگروه مد و پوشاک در این نشست افزود: با توجه به اینکه حدود ۷۰ درصد پوشاک مصرفی کشور بوسیله واردات تأمین میشود، گفت: برخلاف دیگر صنایع که سهم دانشآموختههای مرتبط با آن صنعت حدود ۲۲ درصد است این رقم در صنعت مد و لباس حدود ۱۲ درصد برآورد میشود و در واقع اکثر دانشآموختههای رشتههای مرتبط با طراحی لباس، مد و پوشاک درحوزههایی غیر مرتبط به کار مشغول شده اند و این میزان جدایی صنعت از دانشگاه یکی از دغدغههای اصلی صنعت مد و لباس به شمار میآید و لازم است برای آن تدبیر شود.

است که در یک زمان یا مکان خاص، رواج پیدا می کند؛ اما پوشاک یا لباس، جزء اولین نیازهای انسان به شمار می آیند که می توان گفت از بدو تولد همراهش است و به بیان ساده تر، علاوه بر پوششی برای انسان، ابزاری محافظتی نیز محسوب می شود. لباس و پوشاک، به عنوان پوشش، علاوه بر نیاز زیستی، یک هنجار اجتماعی است؛ بنابراین می توان گفت که لباس و پوشاک، یک نیاز اساسی است و مد، نمایش این نیاز به شکل های مختلف در زمان های متفاوت است. بنابراین اگر قصد دارید وارد صنعت تولید لباس عروس شوید، باید فردی به شدت خلاق باشید تا طراحی لباسهای شما مورد توجه قرار بگیرد.