ترند و مد چیست؟

لباسها هم به کمی جا برای نفس کشیدن نیاز دارند! این دو کلمه معنای منحصر به فردی دارند اگرچه در بعضی مواقع می توانند به جای یکدیگر نیز استفاده شوند. البته عموم مردم نیز از ترند پیروی می کنند اما نه به سبک و سیاق اهالی فشن که هر روز سبک لباس پوشیدن خود را به روز کنند، با وجود این مردم طرفدار پوشیدن لباس های دمده نیز نیستند. مردم در سراسر جهان مایلاند از مد پیروی کنند، هرچند که سبکهای آنان همیشه غربی نیست. سبکهای تکنو از مواد صنعتی استفاده میکنند و نیز اصول زیباشناسی کاربردی را نمایان میسازد. البته همانطور که همه میدانند هر صنعتی بخشی از افراد را ثروتمند و برخی از افراد دیگر را نیز ورشکست میکند و صنایع پارچه و مد و لباس هم از این قاعده مستثنی نیستند.

چرا که اگر به خوبی در زمینه بازاریابی آنلاین قدرتمند عمل کنید، نه تنها فروش خوبی خواهید داشت، بلکه بر خلاف یک فروشگاه فیزیکی، فروش شما به شهر و بازار محلی محدود نخواهد شد. در نتیجه اگر فرضا یک پاپیون غول پیکر روی لباس مدلها دیدید، تعجب نکنید؛ این به معنی برگشت تزئینات پاپیونی روی لباسهاست. در واقع میتوان گفت با افتتاح خانه مد در پاریس شهرعشاق درکشور پاریس سکوی صعودی برای دوست داران صنعت مد و پوشاک در جهان ایجاد شد که نقطه عطفی برای این هنر بشمار آمد ولی این بدان معنی نیست که قبل از آن فعالانی در این زمینه و عرصه حضور نداشتند. در دهۀ ۱۹۸۰ مصرفگرایی دوباره رواج یافت و در دهۀ ۱۹۹۰ سیستم و نظام مد به گروههای سبْکی کوچکی تقسیم شد. در طراحی لباسهای عادی و متعارف تبحر یافت.

طراحان مد چه آنانکه لباسهای سنگین طراحی میکنند و چه طراحان لباسهای حاضری مشهور میشوند. مشاهیر دنیای مد برای هر فصل مد روندهایی را تعیین میکنند که بر اساس آن لباسهای ماشینی تولید میشود. درخور ذکرند که با کمک عکاسان حرفهای طراحیهای خود را در نشریات معتبر در معرض دید قرار دادند. تصاویر نقاشی شده به مشتریها نشان داده میشدند که بسیار ارزانتر از نمونه واقعی لباس تولید شده در کارگاه بودند، در صورتی که مشتریها یکی از طراحیهای آنان را میپسندیدند آن لباس را سفارش میدادند و خانهٔ مد از این طریق صاحب درآمد میشد. کوچ همچنین اشاره به نوع پوشش یا نمایش لباسهایی دارد که به اصلاح از مد افتادهاند، اغلب شلوارهای فاق بلند مربوط به دههٔ ۸۰ میلادی نماد مد کوچ (به آلمانی Kitsch) در نظر گرفته میشوند.

طراحان امروز مد برای پدیدآوردن الگوی لباسها و در نظر آوردن یک مجموعه جدید از رایانه استفاده میکنند. یک تخفیف ویژه فرصتی طلایی برای خرید است. طراحی مد شاخههای بسیار گسترده و زیادی دارد و شما با توجه به علاقه و استعدادتان میتوانید در هر کدام از آنها تخصص پیدا کنید و به عنوان یک طراح مد (Fashion Designer) شروع به کار کنید. جلب توجه مشتریان برای تضمین آینده کسب و کار بسیار حیاتی است. تولید انبوه و گسترۀ پخش در قرن ۲۰، آخرین طرحها را برای عموم قابل دسترس ساختند و مد نقش بسیار مهمتری در زندگی روزمره ایفا کرد.